AnasayfaPortalKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 The State of Nature

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: The State of Nature   1/4/2008, 03:17

The state of nature : Thomas HOBBES'a göre herhangi bir egemen olmayan doğal devlet. Ayrıca bu konu hakkında Locke ve Rousseau'nunda görüşleri mevcuttur . Arkadaşlar bu konuyu açmamın sebebi bo konu hakkında bi ödev hazırlıyor . Olmamdır 4 sayfalık ingilizce bi makale yazıcam . Bu konuyla ilgili (The state of nature) bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa memnun olurum . Şimdiden ilgi ve alakanız için teşekkürler .
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Stauffenberg
Seviye 4
Seviye 4


Erkek
Mesaj Sayısı : 101
Nerden : İzmir
Lakap : Walk Around
Kayıt tarihi : 17/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   1/4/2008, 18:17

Umarım bulursun:)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   1/4/2008, 18:35

Nightwish demiş ki:
Umarım bulursun:)
Sağol engincan cok yardımcı oldun yani No
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
constantine
Yönetici
Yönetici
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 108
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 13/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   3/4/2008, 15:54

BLaCKeaGLe demiş ki:
Nightwish demiş ki:
Umarım bulursun:)
Sağol engincan cok yardımcı oldun yani No

semıh arkadsım sen bu karaktersız arkadsa bakma bu arkads sınırlarını yavas ve derınden zorlayıp benı delı etmektedır kardesım Laughing
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
constantine
Yönetici
Yönetici
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 108
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 13/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   3/4/2008, 16:01

17. YÜZYIL FİLOZOFLARINDAN

Hobbes, Descartes'in sistemine karşı çıkmakla birlikte ondan etkilenmiştir. Uzun süre Paris'te yaşamış ve matematiğe olan ilgisi artmıştır. Geliştirdiği sistem materyalist ve naturalist bir renk taşır. Bu sistem içinde asıl amacı devlet idealini temellendirmek olmuştur. Ona göre herşey doğal nedenlere bağlıdır. Doğal nedenler canlılarda, cansızlarda, devletlerde, insanlarda kısaca herşeyde aynıdır. Hatta Tanrı bile maddi olan bir doğal nedendir. İnsanlardaki istenç özgürlüğü ve maddi olmayan ruh gibi kavarmlar birer önyargıdır. Bu önyargıların sebebi ise hayatımızdaki olayları matematikdeki gibi açık olarak kavrayamayışımızdır. Bilimin ödevi de bu olayları matematik bir temele dayanarak duygulardan arındırmak ve aydınlatmaktır.

Felsefe ise geometrik yapılar gibi hesaplara ve birbirini tamamlayan geometrik şemalara bağlı olmalıdır. Amacı da pratikdeki olayları önceden görebilme olmalıdır. Felsefenin konusu ise cisimlerdir. Cisimler ikiye ayrılır, devlet gibi yapma cisimler ve doğal cisimler. Sonuçta felsefe de doğa ve devlet felsefesi olarak ikiye ayrılmış oluyor.

Çalışmasında tümel kavramların doğrular bakımından bir anlamı yoktur. Bütün bilgimiz de nesnelerin duyu organlarımızda bıraktığı etkiden kaynaklanır. Bu etkiler nesnenin kendisinden farklıdır ve bilim de bu etkilerin nedenlerini bulmak için vardır. İnsan için herşey bilinçte olup biter ve bu olup bitme cisimseldir. Yani tüm algılarımız subjektiftir ancak bunların bilincimizdeki etkileri maddi ve cisimseldir.

Hobbes'un devlet felsefesi öğretisinin en etkin yönüdür. Ona göre devlet bir cisimdir. Ancak devlet yapmadır, gerçek olan devlet içindeki insanlardır. Herşey zorunlu doğal nedenlere bağlıdır ve devlet de böyle bir nedenden ortaya çıkmıştır. Bu nedenin temeli insanın varlığını koruma güdüsüdür. İnsan bunu yaparken doğadan mümkün olduğunca çok yararlanmaya çalışır, ama herkes bunu yapmaya kalkarsa insan insanın düşmanı durumuna düşer ki bu varlığı koruma güdüsüne aykırıdır. Bu durumda genel bir güveni sağlayacak bir ortam gereklidir. İşte devlet insanlar arasında yapılan bir tür sözleşme ile kurulmuş ve genel güveni sağlamış olur. Devlet durumundaki hak, hukuk ve iyi kavramları doğa durumundakinden farklıdır. Doğa durumunda insan için haklı ve iyi olan yaşamını devam ettirmesini sağlayacak herşeydir. Ancak devlet durumunda haklı ve iyi olan genel güveni sağlayacak herşeydir. Bu durumda devlet mutlak güçlü konumda olmak zorundadır. Devlete bireye kendi istenci yönünde bir hak tanımaya kalkıştığı anda bir hiç olur. Devlet ya tam egemendir yada bir hiç'tir. Bu duruma en çok uyan yönetim biçimi ise monarşidir. Hobbes'un burada gözettiği nokta pek çok istençin yerine tek bir istencin olmasıdır. Bu tek istenç seçilmiş bir parlamentonun çoğunluğun istenci de olabilir.
Laughing semıh kardesım bu senın ıcın
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   3/4/2008, 19:38

İlker kardeşim emeğine sağlık teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
NaShit
Kurucu
Kurucu
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 148
Nerden : ADANA
Lakap : SatiRist
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   3/4/2008, 21:35

Tabi bunu bi de ing. ye çeviRmek Lazım Smile ya bu Hobbes,Locke ve Rossoue topLum sözLeşmesindeki üç isim diiL miydi? Yani bu "doğaL devLet" in topLum sözLeşmesiyLe bi aLakası vaR mı yoksa bu üç adam heR konuda hemfikiR mi? Very Happy

_________________
ELime kaLemi veRemezsen sen kaLbimde hiç yoksunduR,
DiLime keLime getiRemezsen şahsın benden yoksunduR!!
(NaShit aKa SatiRist & 4a)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.uiforum.tk
sellcuk
Seviye 1
Seviye 1


Erkek
Mesaj Sayısı : 46
Yaş : 31
Nerden : Ankara
Lakap : uzun
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   3/4/2008, 22:39

semih can bu ödewi ne zamana kadar teslim edeceksin? ona göre geniş çaplı bi araştırma yapalım.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   4/4/2008, 00:01

sellcuk demiş ki:
semih can bu ödewi ne zamana kadar teslim edeceksin? ona göre geniş çaplı bi araştırma yapalım.
Mayıs sonu olması lasım en son teslim tarihi tam kesin deil ama
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   4/4/2008, 00:05

NaShit demiş ki:
Tabi bunu bi de ing. ye çeviRmek Lazım Smile ya bu Hobbes,Locke ve Rossoue topLum sözLeşmesindeki üç isim diiL miydi? Yani bu "doğaL devLet" in topLum sözLeşmesiyLe bi aLakası vaR mı yoksa bu üç adam heR konuda hemfikiR mi? Very Happy
Aslında tam olarak hem fikir deiller bazı noktalarda ayrılıorlar elimde hocanın verdiği bir kaynak var ve bu kaynaktaki The state of nature adlı başlık altında konu ele alınıor ve bu ismin konu ile ilgili görüşlerine yer verilior . Toplum sözleşmesiyle doğal devlet arasındaki ilişki olup olmadığından emin deilim yanlız da zaten toplum sözleşmesi de gerekli deil ödev için Very Happy ama bilmekte yarar var tabe Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
sellcuk
Seviye 1
Seviye 1


Erkek
Mesaj Sayısı : 46
Yaş : 31
Nerden : Ankara
Lakap : uzun
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   4/4/2008, 15:25

tamam semih can elimizden geleni yaparız. buldukça bu bilgileri sana yollars
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Stauffenberg
Seviye 4
Seviye 4


Erkek
Mesaj Sayısı : 101
Nerden : İzmir
Lakap : Walk Around
Kayıt tarihi : 17/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   4/4/2008, 16:58

Tamam lanet olsun Semihcan ben de yardım edeceğim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Stauffenberg
Seviye 4
Seviye 4


Erkek
Mesaj Sayısı : 101
Nerden : İzmir
Lakap : Walk Around
Kayıt tarihi : 17/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   4/4/2008, 17:03

Hobbes: State of Nature


LAUREN WILLIAMSON
Hobbes' state of nature is a state without any uniform government. It is a state in continual war because of the chaos that ensues without rules and consequences. The only way to prevent the natural chaotic state of nature is to create and carry out social contracts. The only way for these contracts to work is for the entire community to honor them. Peace and order are kept only if everyone seeks these virtues.
War is the common state. People outside of a social contract govern themselves. Men do what they feel is right and just only for their purposes. It is a common occurrence for two people to want the same thing. When this happens, usually one gets the coveted object. The other is dissatisfied, and the two become enemies. If one feels the need to use another's body for something, one cannot see the harm and injustice he creates for the other. There is then a continual cycle of "war" between everyone. Therefore, Hobbes proposes two laws for the state of nature that are developed by reason.
The first law of nature is that all people should ultimately seek peace. If peace is unattainable, then war is the only alternative. If peace were achieved, there would not be any instances of war. The second law is very straightforward. Everyone should be willing to give up certain rights if it means they can establish peace. The catch to this law is that the entire society must agree for it to work. If one person decides that his right to play music loudly at four o'clock in the morning is more important than peace among his neighbors, then the law is considered void.
I chose to write on the state of nature because I could understand it the most of all the topics. I think Hobbes' ideas on the state of nature are true, not just theories thrown out from left field. They make sense to me and I don't have to read the sentences three times to get an idea of what he is saying. I originally planned to do my page on Dewey's theories of pragmatism and democracy. After numerous failed attempts at finding any real information, I decided to change my topic.
I found several good sites on Hobbes. All the pages I went to had links that actually gave more information. Once I got onto a page, it was easy to click to diverse information. I think Hobbes is covered pretty well on the Internet, and most of the pages I clicked on were accessible. Some of the pages could not be located, but I found enough information to allow me to read up on and understand Hobbes' philosophy.


Semişcan Narvaez bu eleştriyi bir incele önce ben kaynak atmaya devam edeceğim.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Stauffenberg
Seviye 4
Seviye 4


Erkek
Mesaj Sayısı : 101
Nerden : İzmir
Lakap : Walk Around
Kayıt tarihi : 17/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   4/4/2008, 17:10

HOBBES: THE STATE OF NATURE AND THE "NATURE" OF THE STATE

by Gordon L. Ziniewicz



1. Thomas Hobbes (1588 - 1679) shares Descartes' belief that human bodies, as well as all natural and artificial bodies, are determined by mechanical laws. All bodies are acted upon or "moved" by other bodies. But, unlike Descartes, Hobbes denies the existence of spiritual or non-material substance or "soul". For Hobbes, to be is to be a body (see Epicurus). All that happens is the result of particles of matter "bumping into one another," pushing one another. Even human perception, imagination, reasoning, desiring, and acting is but a chain reaction of material causes and effects. God, if he exists, must be in some sense "body." Thus, Hobbes' thinking is not dualistic, but consistently materialistic (as Epicurus).
2. Nor does Hobbes share Descartes' mistrust of the senses. According to Hobbes, all knowledge comes through and by means of the senses. Even geometry, according to Hobbes, is constructed from images gained through the senses. There are no "innate ideas." Mathematics, like everything else that we know, is learned from experiencing the physical world about us. Whereas Descartes is a rationalist (believing that knowledge is arrived at by reason using the proper method), Hobbes is an empiricist (of a "constructionist" variety). Nevertheless, Hobbes, unlike Descartes, does not place much value in conducting experiments.
3. Hobbes once said, "Fear and I were born twins." Apparently, he was born prematurely when England was under threat of attack by the Spanish Armada. Fear -- specifically, fear of violent and untimely death -- is the mainspring of Hobbes' view of human nature and human society. In the state of nature (a hypothetical condition, since in one way or another, man is always observed as belonging to some civil society), man is afraid of his fellow human beings, who compete with him for the same things. By nature, human beings have an inclination to hurt one another. This is because, by nature, human beings have a right to possess and enjoy whatever they desire. By nature, human beings are reservoirs of unlimited desires seeking unlimited satisfaction. Each has a right to all. Since this right leads to incessant competition for the same limited number of goods, human beings are necessarily continually at war with one another. According to Hobbes, the "state of nature" or the state of men without civil society is a state of continual warfare. By nature, human beings are not social, as ancient philosophers believed. Human beings, without constraints imposed on them by conventional law and the fear of being punished, tend to exploit one another for their individual gain. By nature, human beings seek honor -- which is gotten at the expense of others -- and profit -- which can not be shared equally by all. Human beings do not seek one another's company out of altruism, but in order to profit from one another.
<BLOCKQUOTE>Question: Why is it that private property and other material goods cannot be "shared" equally by everyone? Why cannot honor or fame be shared equally by all? </BLOCKQUOTE>
<BLOCKQUOTE>Question: Is Hobbes right about human nature? If there were no legal restraints, how would human beings behave toward one another? How would Americans behave if there were fewer laws? How would corporations behave if there were fewer regulations? </BLOCKQUOTE>4. In the state of nature, human beings are absolutely free to pursue whatever they wish, although what they wish is determined by their natural tendencies (instincts). In the state of nature, human beings are "free" to pursue whatever they are "forced" to desire. Freedom does not mean self-control or self-restraint. Freedom means the absence of external restraint -- being able to do whatever one wants without being stopped (without meeting with external resistance); freedom is the ability to seek endless satisfaction of limitless desires, without interference from outside force. One sees here the inversion of Greek values. According to both the Greeks and Hobbes, desires by themselves are unlimited. But for the Greeks, happiness consists in self-limitation. For Hobbes, all limitations and restrictions on natural inclinations reduce human happiness. The happiest life would be a life of continual satisfaction of desires. This, according to Hobbes, is impossible in this life; and since to be is to be a body, and a mortal one at that, one is unlikely to attain happiness in an "afterlife" either. Man's life is perpetual motion, without rest, without tranquillity. For the ancients, rest is the natural state and end of things. For Hobbes (following Galileo's law of inertia), bodies in motion tend to remain in motion. The natural state of man is a state of continual restlessness.
<BLOCKQUOTE>Question: In the light of Hobbes' view of human nature, explain what is meant by the right to life, liberty, and the pursuit of happiness. </BLOCKQUOTE>
5. In the state of nature, there is no "justice." There are no "rules." There is no "right and wrong."
6. But in the state of nature, while absolutely free to do whatever they wish, human beings live in constant fear. For other human beings also have the right to do whatever they wish and to whomever they wish. The state of nature is a state of incessant mutual exploitation, all individuals seeking to dominate one another and to acquire honor and profit (fame and fortune). Thus, one's existence and therefore one's "pursuit of happiness" is constantly threatened. It is "natural" for human beings to seek a way out of the state of nature, to exchange war for peace, to trade some of their "freedom" for safety. Safety is accorded by making artificial agreements with one's fellows (recall Epicurus), thereby limiting their freedoms and restraining their natural right to own and enjoy all. Humans trade freedom, the right to do whatever they wish, for security. A long life with moderate "happiness" is better than a short life with intense happiness. This agreement or contract or compact (the basis of every civil society) goes against human nature and its desire to pursue happiness. It is "unnatural" or artificial. Human beings by nature tend to draw up artificial agreements to unnaturally restrict their desires. They make laws. Laws are external restrictions on natural freedom. Thus, human beings cannot be both safe and happy in this life.
<BLOCKQUOTE>Question: Why do human beings trade freedom for security? Would this question make sense from Plato's point of view? </BLOCKQUOTE>7. Laws and social contracts do not eliminate mutual exploitation; they merely reduce such exploitation to a tolerable level. The fear of violent death makes individuals sign away some of their freedom -- allowing them to live a longer, albeit more frustrated life. But civil society does not eliminate fear. It replaces fear with fear. The fear of death in a state of nature is replaced by the fear of punishment (including death) by authorities empowered through mutual agreement to enforce the law. Laws -- negative restraints upon man's natural aggressive instincts -- are not sufficient by themselves to guarantee peace. Laws must be backed up by "force." Fear of force in man's natural state gives way to fear of force in civil society. The competition for public honors and private property is "civilized" and made tamer by laws and the threats that accompany them. Laws are not based on what is "good" or "desirable" in man's natural state. The "law of the jungle" is the only "law" in the state of nature. "Justice" is the legal inhibition of man's natural desires. The purpose of legislative constraints or governmental regulations is to protect human beings from their mutual and antisocial pursuit of private gain at the expense and "over the dead bodies" of one another. It is fear of punishment, not natural inclination to act morally, that keeps individuals in check.
<BLOCKQUOTE>Question: If civil society is a system of regulated mutual exploitation, what might be the result of deregulation? </BLOCKQUOTE>
<BLOCKQUOTE>Question: In what sense is "free enterprise" or "capitalism" a kind of regulated "state of nature." To what extent do corporations do "whatever the law allows"? Do laws eliminate or only reduce mutual exploitation? Are laws merely negative restraints on excessive profit-taking? </BLOCKQUOTE>8. Thus, man by nature is neither social nor political. Civil society is the artificial deterrent to man's basically antisocial tendencies. In this respect, the artificial (civil society) is superior to the natural (state of nature). The artificial directly opposes and frustrates the natural; but safety, which affords a little happiness and peace, is superior to unbridled freedom. In civil society, the closest example of existence in a state of nature is the unsocial "freedom" of the criminal who, ignoring the law, can do whatever he wishes for at least a little while -- until he is caught and punished. His position is similar to that of every human being in the hypothetical state of nature, where there are no rules, where laws do not exist, and where one can do whatever he wants as long as he can get away with it. Further hints of the "state of nature" can be found in wars between nations, the struggle for survival in colonial America, and in the habits of locking one's doors and carrying weapons to defend oneself against thieves.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Stauffenberg
Seviye 4
Seviye 4


Erkek
Mesaj Sayısı : 101
Nerden : İzmir
Lakap : Walk Around
Kayıt tarihi : 17/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   4/4/2008, 17:13

<BLOCKQUOTE>Question: Do you agree with Hobbes' view of colonial America? Do you think that in America there is even today a tension between a need for freedom to do what one wishes and the need for negative restraints, between the "pursuit of happiness" and the need for security? </BLOCKQUOTE>
<BLOCKQUOTE>Question: Do you believe that a society that values personal freedom must expect high crime rates and unscrupulous profit-taking? Is freedom the right to do whatever we want? Do laws inhibit freedom? Use both Hobbes' and the ancient Greek understanding of freedom to answer these questions. Does the result depend on how one defines freedom and how one understands human nature? </BLOCKQUOTE>9. But a state of war exists not only between man and man, but also between man and non-human nature. Hobbes's attitude toward nature, whether human or non-human, is one of fear. Natural forces threaten human life every bit as much as human beings do. One must tame these natural forces, subdue and conquer them. In Hobbes' view -- which has more faith in technology than in nature -- nature is an enemy to be conquered, a savage to be tamed, a raw and unreliable material which must be "processed" and converted into stable products. Hobbes sees the person and society in context, but this context is a powerful and threatening universe against which one has no choice but to secure a cunning defense. This is far removed from the ancient Greek reverence for the -kosmos- (beautiful world-order). Moreover, it overturns the ancient Greek confidence in nature: In the ancient view, nature was regarded as a home and not a rival, as supportive and not niggardly. The conquest of nature -- both human and non-human -- through social contracts (or constitutions) and technologies (which artificially transform non-human nature) is the only way to achieve a modicum of happiness and security.
<BLOCKQUOTE>Question: To what extent is the exploitation of non-human nature (and the destruction of the natural environment) based on fear of nature, the need for security, and the unlimited desire for profit? Are artificial comforts and conveniences preferred to aesthetic appreciation of natural beings as unique particulars? </BLOCKQUOTE>10. One must add to man's natural fears a fear of God (who possesses absolute power) and fear of the future. According to Hobbes, the "prudent" man "which looks too far before him, in the care of future time, hath his heart all the day long, gnawed on by fear of death, poverty, or other calamity; and has no repose, nor pause of his anxiety, but in sleep." (Leviathan) For Hobbes, if God exists, he is neither providential nor compassionate toward humans. God represents one more force to be feared. Whereas for Epicurus, we can achieve mental calm if we overcome fear of the gods and fear of death (and fear of one's fellows), for Hobbes, the fear of death, the fear of God, and the fear of others persists necessarily throughout human life. Anxiety is the natural state of human nature. This anxiety can be reduced, but not eliminated, by artificial laws, artificial conveniences, etc. Hobbes' greatest fear was that civil society (in his native England) might "return to a state of nature" because of civil war and revolution. For this reason, Hobbes supported a strong central government (monarchy) in England. Such government is, according to Hobbes, most able to regulate human competitiveness so that pursuit of culture, education, science, and technology (all artificial products) might be possible. A strong central government keeps the peace so that humans can pursue technologies that prolong life (such as medicine) and make it easier (comforts and conveniences) and secure human life against the forces of non-human nature. It was Hobbes' belief that even an inefficient government was better than no government at all.
<BLOCKQUOTE>Question: Who is right -- Epicurus or Hobbes? </BLOCKQUOTE>
<BLOCKQUOTE>Question: Why was a strong central government so important for Hobbes? </BLOCKQUOTE>11. We understand the things we have made (artificial beings) better than we understand the things God has made (natural beings). Even more, we can count on the things we make. Nature is unpredictable, unreliable, and unruly. For example, human houses protect us from hostile climates. God makes the weather; human beings make protections against the weather. Similarly, civil society (with laws) protects us from the vicissitudes of human nature. God makes human nature (with all of its deficiencies); human beings make civil societies. To reverse a statement made by Ralph Waldo Emerson, for Hobbes, that which is built is better than that which builds. Artificial institutions are better than natural human tendencies. The state is better than human nature. Artificial products (producing health, comfort, and convenience) are better than natural things, which are useless or hostile until subordinated to human purposes. Tables are better than, more useful than trees. The artificial individual -- civilized and "processed" by education, culture, and the like -- is better than the untamed savage who behaves like a predator towards his fellow man. Civilization is opposed to and better than freedom. Safety is more important than happiness.
<BLOCKQUOTE>Question: Is the artificial better than the natural? Are artificial products better than natural beings? Is artificial man better than natural man? To what extent does loss of faith in nature and increase of faith in "products" bring about a situation where the artificial is in fact more dependable and better than the natural? </BLOCKQUOTE>
<BLOCKQUOTE>Question: To what extent does a loss of faith in human nature lead to a greater reliance on artificial constraints, threats of punishment, and the like?</BLOCKQUOTE>
<BLOCKQUOTE>Question: To what extent are opinions about what surrounds us, including preferences and priorities, self-fulfilling prophecies? </BLOCKQUOTE>
12. For Hobbes, order is found in neither human nor non-human nature. Order is a human product. Arithmetic, geometry, and the "state" are human inventions. For Descartes, order is not to be found in external nature (body), but can be found in internal nature (mind or soul). For Descartes, order -- which is the basis of mathematics and science -- is innate; it is a natural capacity of reason. But when it comes to external things -- bodies, politics, and the rest -- Descartes is in complete agreement with Hobbes. Fear of ecclesiastical authority compels Descartes to restrict and restrain the expression of his "ideas" publicly. Descartes is absolutely free in his mind, but relatively determined (affected by external events) in his outward behavior. What is possible for Descartes, withdrawal from body and external confusion, is impossible for Hobbes. For Hobbes, external troubles necessarily lead to agitation of the mind; mind is not spiritual "soul," but material "brain." Motion and emotion are the ultimate facts of human existence. The following is Hobbes' response to Descartes and others who believe that the soul is distinct from and independent of the body: "And from hence (abstraction) proceed the gross errors of writers of metaphysics; for, because they can consider thought without the consideration of body, they infer there is no need of a thinking-body..." (from Elements)
Questions for Discussion:
1. Describe Hobbes view of human nature in the "state of nature."
2. Define freedom (according to Hobbes). How may this view of freedom be compared to the ancient Greek view?
3. What do Hobbes and Descartes have in common? What do they not have in common?
4. Why is it impossible to be happy in this life?
5. Is civil society natural? Why do human beings seek social contracts and civil agreements?
6. Is justice "natural?" Why or why not? Is there morality in a state of nature?
7. Explain why civil society can not eliminate exploitation.
8. Describe the relation between the individual self and non-human nature, other persons, and God. What is the relation between civilization (or culture) and nature in the individual?
9. Compare Hobbes' views of human nature and society with those of Plato, Aristotle, Epicurus, Epictetus, and Descartes.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
kopuk_61100
Seviye 2
Seviye 2
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 61
Nerden : trabzon
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: hops birader ne iş   5/4/2008, 01:52

nedir bu birader ing bişeyler yazmalar
adamı kızdırmayın lan
bari burda şu bilmem ne yaptığımın ing görmeyelim be
türkçe site lan bu
başlayacam şimdi ha
allah allah ya
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   5/4/2008, 04:05

Bilgilerini paylaşan ve yardımcı olmaya çalışan tüm arkadaşlara teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   5/4/2008, 04:09

kopuk_61 demiş ki:
nedir bu birader ing bişeyler yazmalar
adamı kızdırmayın lan
bari burda şu bilmem ne yaptığımın ing görmeyelim be
türkçe site lan bu
başlayacam şimdi ha
allah allah ya
Volkanım konu ile ilgili kaynakların çoğu ingilizce ve bunları türkçeyi cevirip sitede yayınlanması çok uzun zamanlarını alır arkadasların o yüzden ingilizce paylaşmışlardır böyle sert bi tepki vermemen gerekirdi bilioruz sitemizin türkçe olduğunu hepimiz Crying or Very sad
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
NaShit
Kurucu
Kurucu
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 148
Nerden : ADANA
Lakap : SatiRist
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   5/4/2008, 11:14

VoLkan site TüRkçe de adamın yapması geReken ödev ingiLizce kaRdeşim! Yoksa biz de en az senin kadaR TüRkçe sevdaLısı ve ingiLizceye kıyasLa TüRkçe'ye daha hakim adamLaRız ama Semih kaRdeşimiz bi dönem AvRupa'da oLacağı ve bi ödev konusunda yaRdım istediği için ingiLizce destek veRiLio sadece.. Yoksa düşünsene Semih'in TüRkçe miLLiyetçiLiği yapıp ödevini oRda TüRkçe tesLim ettiğini Very Happy:D haRbi mavRaya dönüşüRdü eRasmus Very Happy

_________________
ELime kaLemi veRemezsen sen kaLbimde hiç yoksunduR,
DiLime keLime getiRemezsen şahsın benden yoksunduR!!
(NaShit aKa SatiRist & 4a)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.uiforum.tk
sellcuk
Seviye 1
Seviye 1


Erkek
Mesaj Sayısı : 46
Yaş : 31
Nerden : Ankara
Lakap : uzun
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   6/4/2008, 02:17

semihcan bak ben elimden geleni yaparım demiştim ödew konusunda.. Smile) bu yüsden bilgisayarımı we interneti engin arkadaşıma açtım. we o da üstün bi gayret göstererek sana o notları buldu. inşallah işine yarar.. engine de çok özel tşk. ediyorum. wolkan sana gelince ise olum ödew ingilizce bulunan ingilizce kaynağı türkçeye çewirip werirsek semih tekrar onu ingilizceyemi çewircek.. ulen bu eziyeti kimse kimseye yapmaz Smile) santa
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   6/4/2008, 04:00

sellcuk demiş ki:
semihcan bak ben elimden geleni yaparım demiştim ödew konusunda.. Smile) bu yüsden bilgisayarımı we interneti engin arkadaşıma açtım. we o da üstün bi gayret göstererek sana o notları buldu. inşallah işine yarar.. engine de çok özel tşk. ediyorum. wolkan sana gelince ise olum ödew ingilizce bulunan ingilizce kaynağı türkçeye çewirip werirsek semih tekrar onu ingilizceyemi çewircek.. ulen bu eziyeti kimse kimseye yapmaz Smile) santa
Selçuğum sana da engincanada gösterdiğiniz gayretler ve paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   6/4/2008, 04:03

NaShit demiş ki:
Düşünsene Semih'in TüRkçe miLLiyetçiLiği yapıp ödevini oRda TüRkçe tesLim ettiğini Very Happy:D haRbi mavRaya dönüşüRdü eRasmus Very Happy
Smile aslında fena bi fikirde deil ama alman hocam kesin bırakır beni ödevden bişey anlamayacağı için o yüzden böyle bi girişimde bulunmayım en iisi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
constantine
Yönetici
Yönetici
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 108
Nerden : muğla
Kayıt tarihi : 13/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   7/4/2008, 04:38

ya sen ver aga almansa bızı ıyı anlar kanka ya ne makara olur ya Shocked
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
BLaCKeaGLe
Seviye 3
Seviye 3
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 79
Nerden : Polonya-Opole
Kayıt tarihi : 27/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   7/4/2008, 12:43

constantine demiş ki:
ya sen ver aga almansa bızı ıyı anlar kanka ya ne makara olur ya Shocked
ehehehehe makara olurdu harbiden de sansımı fazla zorlamayayım ben adam geçen dönemki gruptan 5 kişiyi bu dersten bırakmış 6.sıda ben olmayım kanka boşver Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Stauffenberg
Seviye 4
Seviye 4


Erkek
Mesaj Sayısı : 101
Nerden : İzmir
Lakap : Walk Around
Kayıt tarihi : 17/03/08

MesajKonu: Geri: The State of Nature   8/4/2008, 21:12

Lafı mı olur CİĞERCAN......
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sponsored content




MesajKonu: Geri: The State of Nature   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
The State of Nature
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Uluslararası İlişkiler :: Ödev Paylaşımı-
Buraya geçin: